S51n/1(H)(1980-1987)
A típus elnevezésében az "N" betű a "nichts" vagy a "Neutral" szóból származik, jelentése nincs, semleges. A neve utal arra, hogy ez a legolcsóbb és legkevésbé felszerelt típus.A "H" típus jellemzői a sima üléshuzat, hátsó lábtartó nélkül szerelt, első teleszkópgumi hiányzik (helyette csupán egy porvédő gumi van), a hátsó teleszkóp porvédő hüvelye fekete műanyag, lenn vezetett kipufogó, elektromos rendszere csupán a legszükségesebbeket tartalmazza (első és hátsó világítás valamint féklámpa), tehát nincs index, gyújtáskapcsoló és duda, gyújtása megszakítós (tiriszoros N-es sosem volt, nem is létezett), km óra és hátsó csomagtartó nincs, csengővel valamint 1 db 60 mm-es balos tükörrel felszerelt. A "N" típus jellemzője az acélráf, de érkezett hozzánk aluráfos változat is. A gépet a jobb kéznél található gomb benyomásával állíthatjuk le."Fedélzeti" felszereltségnek számít a jobb oldalon található távfénykapcsoló.Fontos megjegyezni, hogy a normál "N" típusok, magyarul a német piacra készülteken volt km óra, hátsó csomagtartó valamit lábtartó, amely a hátsó lengővillára volt szerelve. Jellemző színük kék (de a németeknél nagyon ritkán előfordul ebből a típusból okker, piros és méregzöld is).1980-1983 év eleji példányok még kis tankmatricával - sárga alapon fehér -, kis "IFA" matricával, merevítős első sárvédővel, két csavaros hátsó lámpával valamint elől nagy fém házas lámpával készültek. Ezt váltotta le a nagy Simson vizes tankmatrica, merevítő nélküli első sárvédő, három csavaros hátsó lámpa valamint a műanyag házas első lámpa.1983 áprilisától (az egymilliomodik motorhajtású Simson legyártásának alkalmából) a tankról elhagyták az "IFA" matricát és nagy Simson feliratú matricát kapott.A típus 1986-ban ráncfelvarráson esett át, tankja domborúbb lett, valamint a hengerfej oldalán lévő (öntészeti) csík és a generátor fedélen lévő Simson felirat domborúbb, markánsabb lett. A "H" típusú példányok gyárilag fojtottak. A "H" típus önerőből nem ment többet 40-45 km/h-nál.
Motortípus: M531/2 KF
Működési elv: kétütemű otto motor
Legnagyobb teljesítmény: 3.7 le/5.500 U/min (H típusnál 2.45 le)
Legnagyobb forgató nyomaték: 5 nm/4.800 U/min
Tüzelőanyagfogyasztás: 2.4 l/100 km
Hengerfurat: 37.98 mm
Dugattyűlöket: 44 mm
Lökettérfogat: 49,8 ccm
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés:1:50
Hűtés: menetszél által
Gyújtási ídőpont: 1.8 mm felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator ZM14-260
Gyújtógyertya hézag: 0.4 mm
Porlasztó típus: BVF 16N1-11, 1986-tól BVF16N3-12
Üresjárási levegőcsavar: 2-3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 4. rovátka felülről
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: olajfürdős többtárcsás, tányérrugóval
Kapcsolómű kivitele: mechanikus ékkapcsoló
Fokozatok száma: 3
Hajtólánc: 110 tagos egyszeres görgőslánc
Abroncsozás: 2 3/4 - 16R Pneumant K30
Abroncs levegőnyomása elöl: 1.25 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 1.8 bar
Rugózás elől: teleszkópvilla
Rugózás hátul: hosszúhimba rugóslábakkal
Csillapítás elöl: hidraulikus
Csillapítás hátul: hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 8.7 l, ebből 0.8 l tartalék
Olajmennyiség a hajtóműben: 4 dl
Olajfajta: SAE10W-40 vagy 15W40
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 34 ml
Olajfajta: hidraulika vagy bármilyen olaj
Üressúly: 75.5 kg
Hasznossúly: 184.5 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km/h (H típusnál 45 km/h)
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,25 m