Simson típusok Adatok és Érdekességek!

Az oldalat a jelenlegi és jövőbeli Simsonosoknak egyaránt ajánljuk!Figyelem az oldalmég erősen fejlesztés alatt áll!!!!

S50 B-1 (1976-1980)


Az S50B típusból 1976-ban két további típus lett, az S50B1 és az S50B2. Az S50B2 típus lett az új típus, ami azt jelentette, hogy a Simson gyár történetében először tirisztoros gyújtással láttak el kismotorkerékpárt. Ez nem csak a Simson gyár történtében volt új fejezet, hanem a Keleti-blokkban is elsőként ez a típus kapott új fajta gyújtást.Az S50B típus kapott egy 4 W-os helyzetjelzőt, fénykürtöt (ez a bal oldali kapcsolón található), a világítótekercset 15W-ról 35W-ra módosították, magyarul 35W-os lett az első fényszóró izzó, a trafó a tank alá költözött a jobb hűtés miatt, valamint 6 mm-rel nagyobb lett az első foncsor fénykilépő része.A típust 5 évig gyártották, összesen 125.000 darabot. A típus elnevezésében a "B" betű a "Blinkleuchten" szóból származik, jelentése, index. Jellemzői a sima üléshuzat, hátsó lábtartóval szerelt, első teleszkópgumi hiányzik (helyette csupán egy porvédő gumi van), a hátsó teleszkóp porvédő hüvelye krómozott fém, lenn vezetett kipufogó. A 6 V-os elektromos rendszere tartalmazza az első és hátsó világítást, féklámpát, indexet gyújtáskapcsolót és dudát. Gyújtása tirisztoros. Továbbá 80-ig skálázott km órával, aluráffal, hátsó csomagtartóval valamint 1 db 60 mm-es balos tükörrel felszerelt. A bal oldalon található távfénykapcsoló, jobb oldalon a duda és az index kapcsolója 1976-ban és 1977 között a típus nagyobb, "bálna" tankot kapott, '78-tól újabb típusú "banán" tankot kapott. A bálna tankon csupán egy kis Simson felirat szerepelt, amely sárga alapon fehér színű. A banán tankos verzión a Simson feliraton kívül a típus kapott még egy kis "IFA" feliratot is. Az oldaldeknin más volt a helyzet. 1975 és 1976-ban a típus nagy vizes matricát kapott, amit 1977-ben egy kis ívelt fekete alapon sárga matrica váltott le, egészen a gyártás befejezéséig. A "B2" típus pótlólag mindkét oldaldeknire kapott 1-1 kis háromszög alakú matricát electronic felirattal. Jellemző színük a piros, okkersárga világoszöld. A gyártás utolsó két évében pedig megtalálható volt a sárga szín is a palettán. Piros szín esetén okkersárga alapon fehér színű ('76-tól fehér alapon világoskék színű) okker esetén okkersárga alapon fehér színű, ill. világoszöld esetén fehér alapon sötétkék (később világoskék) színű. A típus további jellemzője a merevítős első sárvédő, két csavaros hátsó lámpa, elöl csavaros bakelit indexek valamint elöl nagy fém házas lámpa. 1978-ban (a tank módosításán kívül) a világos színű bovdenházat és km spirál házát fekete váltotta fel, módosítottak a vázon, a fékdob egy további hűtőbordát kapott, kétszeres küllőkeresztezést felváltotta az egyszeres, valamint a hátsó sárvédőkbe a suhl-i robotok egy további merevítést hegesztettek.


Motortípus: M53/22 KF

Működési elv: kétütemű otto motor

Legnagyobb teljesítmény: 3.6 le/5.500 U/min

Legnagyobb forgató nyomaték: 5 nm/4.800 U/min

Tüzelőanyagfogyasztás: 2.8 l/100 km

Hengerfurat: 40 mm

Dugattyűlöket: 39.5 mm

Lökettérfogat: 49.6 ccm

Kompresszióviszony: 9.5:1

Kenés: keverékkenés 50:1

Hűtés: menetszél által

Gyújtási pont : 1.5 mm-rel a felső holtpont előtt

Gyújtógyertya: Isolator ZM 14-260

Gyújtógyertya hézag: 0.4 mm

Porlasztó típus: BVF 16N1-8

Üresjárati fokozat: 2-3 fordulatnyira nyitva

Tűhelyzet: 2. rovátka felülről

Légszűrő: nedves légszűrő

Tengelykapcsoló: négy tárcsás olajfürdős

Kapcsolómű kivitele: mechanikus ékkapcsoló

Fokozatok száma: 3

Hajtólánc: 112 tagos egyszeres gőrgős lánc

Abroncsozás: 2 3/4 - R16 Pneumant K30

Abroncs levegőnyomása elöl: 1.25 bar

Abroncs levegőnyomása hátul: 1.8 bar

Rugózás elől: teleszkópvilla

Rugózás hátul: hosszúhimba rugóslábakkal

Csillapítás elöl: hidraulikus végütköztetéssel

Csillapítás hátul: hidraulikus

Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 9.5 l, 1978-tól 8.7 l (ebből 0.8 l tartalék)

Olajmennyiség a hajtóműben: 5 dl

Olajfajta: SAE 10W-40 vagy 15W-40

Olajmennyiség a teleszkópvillában: 34 ml

Olajfajta: hidraulika vagy bármilyen olaj

Üressúly: 81 kg

Hasznossúly: 179 kg

Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km/h

Ülőhelyek száma: 2

Legkisebb fordulókörátmérő: 3.25 m



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 38
Tegnapi: 35
Heti: 132
Havi: 612
Össz.: 206 292

Látogatottság növelés
Oldal: S50 B1
Simson típusok Adatok és Érdekességek! - © 2008 - 2024 - simson-tipusokszerelesek.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »