S50 B(1975-1976)
Az S50B típust 1974. őszén mutatták be a Lipcsei Nemzetközi Vásáron, mint az SR4-II azaz a "Star" utódját. A típust jó egy, másfél évig gyártották, összesen 81.400 darabot. A típus elnevezésében a "B" betű a "Blinkleuchten" szóból származik, jelentése index. A típus az "N" típushoz képest gazdagabban felszerelt. Jellemzői a sima üléshuzat, hátsó lábtartóval szerelt, első teleszkópgumi hiányzik (helyette csupán egy porvédő gumi van), a hátsó teleszkóp porvédő hüvelye krómozott fém, lenn vezetett kipufogó. A 6 V-os elektromos rendszere tartalmazza az első és hátsó világítást, féklámpát, indexet gyújtáskapcsolót és dudát. Gyújtása megszakítós. Továbbá 80-ig skálázott km órával, aluráffal, hátsó csomagtartóval valamint 1 db 60 mm-es balos tükörrel felszerelt. A bal oldalon található távfénykapcsoló és a duda gombja, jobb oldalon pedig az index kapcsolója Jellemző színük a piros, okkersárga világoszöld. A típus a nagyobb, "bálna" tankkal szerelt, A tankon csupán egy kis Simson felirat szerepelt, amely piros tank esetén okkersárga alapon fehér színű ('76-tól fehér alapon világoskék színű) okker esetén okkersárga alapon fehér színű, ill. világoszöld esetén fehér alapon sötétkék (később világoskék) színű. Az oldaldeknin egy nagy vizes matrica kapott kapott helyet. A típus további jellemzője a merevítős első sárvédő, két csavaros hátsó lámpa, elöl csavaros bakelit indexek valamint elöl nagy fém házas lámpa. A gyújtás 6 V-os megszakítós, valamint belső trafós.
Motortípus: M53/2 KF
Működési elv: kétütemű otto motor
Legnagyobb teljesítmény: 3.6 le/5.500 U/min
Legnagyobb forgató nyomaték: 5 nm/4.800 U/min
Tüzelőanyagfogyasztás: 2.8 l/100 km
Hengerfurat: 40 mm
Dugattyűlöket: 39,5 mm
Lökettérfogat: 49,6 ccm
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés: keverékkenés 50:1
Hűtés: menetszél által
Gyújtási ídőpont: 1.5 mm-rel a felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator ZM 14-260
Gyújtógyertya hézag: 0.4 mm
Porlasztó típus: BVF 16N1-8
Üresjárási levegőcsavar: 2-3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 2. rovátka felülről
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Olajfürdős 4 tárcsás
Kapcsolómű kivitele: mechanikus ékkapcsoló
Fokozatok száma: 3
Hajtólánc: 112 tagos egyszeres görgős lánc
Abroncsozás: 2 3/4 - R16 Pneumant K30
Abroncs levegőnyomása elöl: 1.25 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 1.8 bar
Rugózás elől: teleszkópvilla
Rugózás hátul: hosszúhimba rugóslábakkal
Csillapítás elöl: hidraulikus ütköztetéssel
Csillapítás hátul: hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 9,5 l
Olajmennyiség a hajtóműben: 5 dl
Olajfajta: SAE 10W-40 vag 15W-40
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 34 ml
Olajfajta: hidraulika vagy bármilyen olaj
Üressúly: 81 kg
Hasznossúly: 179 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km/h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,25m
Az S50N típust 1974. őszén mutatták be a Lipcsei Nemzetközi Vásáron, mint az SR4-II azaz a Star utódját. A típust 6 éven át gyártották kisebb nagyobb módosításokkal, összesen 86.300 darabot.A típus elnevezésében az "N" betű a "nichts" vagy a "Neutral" szóból származik, jelentése nincs, semleges. A neve utal arra, hogy ez a legolcsóbb és legkevésbé felszerelt típus. A "N" típus jellemzői a sima üléshuzat, hátsó lábtartó nélkül szerelt, első teleszkópgumi hiányzik (helyette csupán egy porvédő gumi van), a hátsó teleszkóp porvédő hüvelye fekete műanyag, lenn vezetett kipufogó, elektromos rendszere csupán a legszükségesebbeket tartalmazza (első és hátsó világítás valamint féklámpa), tehát nincs index, gyújtáskapcsoló és duda, gyújtása megszakítós (tiriszoros N-es sosem volt, nem is létezett), km óra és hátsó csomagtartó nincs, csengővel valamint 1 db 60 mm-es balos tükörrel felszerelt. A "N" típus jellemzője az acélráf. A gépet a jobb kéznél található gomb benyomásával állíthatjuk le. "Fedélzeti" felszereltségnek számít a jobb oldalon található távfénykapcsoló. Fontos megjegyezni, hogy a normál "N" típusok, magyarul a német piacra készülteken volt km óra, hátsó csomagtartó valamit lábtartó, amely a hátsó lengővillára volt szerelve. Jellemző színük a kék. 1975 és 1977 között a típus nagyobb, "bálna" tankot kapott, '78-tól újabb típusú "banán" tankot kapott. A "bálna" tankon csupán egy kis Simson felirat szerepelt, amely sárga alapon fehér színű. A "banán" tankos verzión a Simson feliraton kívül a típus kapott még egy kis "IFA" feliratot is. Az oldaldeknin más volt a helyzet. 1975 és 1976-ban a típus nagy vizes matricát kapott, amit 1977-ben egy kis ívelt fekete alapon sárga feliratú matrica váltott le, egészen a gyártás befejezéséig. A típus további jellemzője a merevítős első sárvédő, két csavaros hátsó lámpa valamint nagy fém házas első lámpa. A gyújtás 6 V-os megszakítós, belső trafós.A "H" típusú példányok gyárilag fojtottak ebből következik,hogy a "H" típus önerőből nem ment többet 40-45 km/h-nál.
Motortípus: M53/2 KF
Működési elv: kétütemű otto-motor
Legnagyobb teljesítmény: 2.45 le (1,6Kw) / 5.250 U/min
Legnagyobb forgató nyomaték: 4 Nm / 3.500 U/min
Tüzelőanyagfogyasztás: 2,8 l / 100 km
Hengerfurat: 40 mm
Dugattyűlöket: 39,5 mm
Lökettérfogat: 49,6 ccm
Kompresszióviszony: 9.5:1
Kenés: keverékkenés 50:1
Hűtés: menetszél által
Gyújtási ídőpont: 1.5 mm-rel a felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator MZ 14-260
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: BVF 16N1-8
Üresjárási levegőcsavar: 2-3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 2. rovátka felülről
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: olajfürdős 4 tárcsás
Kapcsolómű kivitele: mechanikus ékkapcsoló
Fokozatok száma: 3
Hajtólánc: 110 tagos egyszeres görgős lánc
Abroncsozás: 2 3/4 R16 Pneumant K30
Abroncs levegőnyomása elöl: 1.2 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 1.8 bar
Rugózás elől: teleszkópvilla
Rugózás hátul: hosszú himba rugós lábakkal
Csillapítás elöl: hidraulikus végütköztetéssel
Csillapítás hátul: hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 9,5 l, 1978-tól 8.7 l (ebből 0.8 l tartalék)
Olajmennyiség a hajtóműben: 5 dl
Olajfajta: SAE 10W-40 vagy 15W-40
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 34 ml
Olajfajta: Hidraulika vagy bármilyen olaj
Üressúly: 76,5 kg
Hasznossúly: 183.5 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 40 km/h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,25 m